tirsdag 12. oktober 2010

LEKSE

- Når Mikal kommer hjem fra skolen er det første han gjør å skru på radioen. Han danser, synger og føler seg seg en ekte superstjerne når den skarpe metallyden strømmer ut i rommet. Naboene til Mikal klager på støyen som kommer fra den nederste leiligheten, men moren hans har ikke hjerte til å be han dempe volumet når hun ser gleden strømme ut av øynene. Vennene til Mikal driver med forskjellige idretter, noen spiller fotball andre Ishockey, men det som gir mening i livet til Mikal er musikken.


- Lukten slo meg med en gang jeg slo opp døra, og gikk inn i den trange gangen vår. Det var lukten av hjemmelaget pizza som sto på stuebordet, snart klar til å havne ned i magen min. Noen minutter senere satt hele familien og heiv i seg pizzabitene som om de aldri hadde sett mat føt. Aldri hadde magen min føltes så tom som nå. jeg satte tennene i den sprøe bunnen, og beit av. Den knasende lyden hørtes godt, og følelsen av lykke spredte seg i kroppen min. Den saftige smaken tok sin vei nedover spiserøret og ned i magen min. Aldri hadde jeg vært så fornøyd. Mammas hjemmelagde pizza var alltid en sikker vinner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar